مدیر عامل توانیر در گفت و گو با خبرنگاران عنوان نمود؛ کاهش 30 درصدی مصرف برق خانگی شدنی است، افزایش 16 درصدی تعرفه برق مشترکان پرمصرف

به گزارش پرسینا بلاگ، متولی زاده گفت: بدون آنکه رفاه خانوار کاهش یابد، کاهش 30 درصدی مصرف با اصلاحات جزئی امکان دارد.

مدیر عامل توانیر در گفت و گو با خبرنگاران عنوان نمود؛ کاهش 30 درصدی مصرف برق خانگی شدنی است، افزایش 16 درصدی تعرفه برق مشترکان پرمصرف

محمد حسن متولی زاده مدیر عامل توانیر در گفت و گو با خبرنگار ، درباره آخرین وضعیت تعرفه های جدید برق اظهار کرد: سال گذشته به دلیل محدودیت در فراوری برق مجبور شدیم ساعاتی را به مردم خاموشی دهیم که از این حیث مردم دچار مشکلاتی شدند.

وی اضافه نمود: سال گذشته به دنبال خاموشی های پی در پی مطالبه عمومی ایجاد شد که چرا وزارت نیرو با مشترکان پر مصرف برخورد نمی کند. به همین دلیل دولت برای پاسخ به مطالبه عموم مردم طرحی را تصویب کرد که هدف از تصویب این طرح اصلاح مدل الگوی مصرف است.

متولی زاده از افزایش 16 درصدی تعرفه برای مشترکان پرمصرف اطلاع داد و گفت: البته مصرف برق اکثر مردم در حد الگوی مصرف است و تنها یک درصد مشترکان بیش از حد مصرف دارند که این امر به معنای دریافت یارانه بیشتر و افزایش آلودگی محیط زیست است.

مدیر عامل توانیر با بیان اینکه بر روی قبوض میزان مصرف برق درج شده است، اظهار کرد: البته میزان مصرف در مناطق عادی با گرمسیری با یکدیگر متفاوت است.

ضرورت افزایش تعرفه برق پرمصرف ها/ حذف یارانه برق دهک های ثروتمند مستلزم مقدمات اولیه است

وی با اشاره به اینکه 40 درصد مصرف کل کشور در فصل تابستان به وسایل سرمایشی اختصاص دارد، خاطرنشان کرد: براین اساس سایر وسایل همچون لباسشویی، ظرفشویی، اتو و جارو باید در ساعات خاص مصرف گردد.

متولی زاده ادامه داد: بنابر نظرات نمایندگان مجلس مبنی بر اصلاح میزان مصرف در مناطق گرمسیری، دولت پاسخ مثبت دارد که میزان الگوی مصرف در این مناطق اصلاح گردد.

این مقام مسئول هزینه فراوری هر کیلو وات برق را بدون احتساب هزینه سوخت 120 تومان خاطرنشان کرد و گفت: این در حالی است که مشترکان به ازای مصرف هر کیلو وات برق 70 تومان پرداخت می نمایند و مابه التفاوت آن را دولت به عنوان یارانه برق می پردازد.

وی با انتقاد از این موضوع که مشترکان پرمصرف یارانه بیشتری مصرف می نمایند، خاطرنشان کرد: تعرفه های قبلی قبوض برق براساس مصرف پلکانی محاسبه می شد و با مصوبه جدید برای کسانی که بیش از الگو مصرف می نمایند علاوه بر محاسبه پلکانی 16 درصد تعرفه بیشتر اعمال می گردد.

متولی زاده درباره اینکه آیا راه حل های دیگری برای تشخیص مشترک کم مصرف و پر مصرف وجود دارد، گفت: سال جاری با جدیت تمام دنبال این موضوع هستیم تا شماره همراه افراد در اختیار صنعت برق قرار گیرد تا با حذف قبوض کاغذی و صرفه جویی از این محل، ارتباط 2 طرفه با مشترکان داشته باشیم و زمان پیک مصرف و روش کاهش مصرف را آموزش دهیم.

وی با اشاره به اینکه کاهش مصرف برق منازل امری بسیار آسان است، خاطرنشان کرد: بدون آنکه رفاه خانوار کاهش یابد، کاهش 30 درصدی مصرف با اصلاحات جزئی امکان دارد.

مدیر عامل توانیر در سرانجام با بیان اینکه در تامین برق 400 تا 500 ساعت در طول سال مشکل داریم، توضیح داد: از مجموع 8 هزار و 760 ساعت تامین برق در کشور تنها در این چند صد ساعت دچار مشکل هستیم که با کاهش میزان سرمایش و مدیریت بار های غیرضرور این امکان وجود دارد که برق این چند صد ساعت را بدون هیچ محدودیتی تامین کرد.

پریها: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

آریا بلاگ: آریا بلاگ، آخرین اخبار و رویدادهای ایران و جهان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 581

به "مدیر عامل توانیر در گفت و گو با خبرنگاران عنوان نمود؛ کاهش 30 درصدی مصرف برق خانگی شدنی است، افزایش 16 درصدی تعرفه برق مشترکان پرمصرف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیر عامل توانیر در گفت و گو با خبرنگاران عنوان نمود؛ کاهش 30 درصدی مصرف برق خانگی شدنی است، افزایش 16 درصدی تعرفه برق مشترکان پرمصرف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید