مقاصد گردشگری ورزشی برتر (قسمت اول)

به گزارش پرسینا بلاگ، گردشگری ورزشی به معنی سفرکردن به منظور تماشا یا شرکت کردن در یک فعالیت یا رویداد ورزشی است. برای آشنایی با مقاصد و فعالیت های برتر این نوع گردشگری با خبرنگاران همراه باشید.

مقاصد گردشگری ورزشی برتر (قسمت اول)

وقتی شخصی به قصد تماشا یا شرکت در یک فعالیت ورزشی به سفر گردشگری می رود، به این سفر گردشگری ورزشی می گوییم. هر سال رویداد ها و مسابقات ورزشی زیادی در سرتاسر جهان رخ برگزار می شوند. از گلف و فوتبال و راگبی گرفته تا تنیس، اسب سواری و غیره. در اینجا 13 مقصد جذاب گردشگری را به شما پیشنهاد می دهیم.

بارسلونا اسپانیا

بارسلونا پس از میزبانی المپیک 1992 صندلی خود را در صحنه ورزش به محکمی حفظ نموده است. در حقیقت از آن سال به بعد این شهر اسپانیایی 2 برابر گردشگری بیشتری به خود دیده که بخش بزرگ آن مربوط به بازی ها و ورزش ها است. بارسلونا به سادگی مقصدی خارق العاده برای افرادی است که می خواهند در زمان انجام فعالیت های فیزیکی، عشقشان به مادر طبیعت نیز اغنا گردد.

این منطقه زیبا، تلفیقی از آب و هوای زیبا و جذاب در طول کل سال و البته جغرافیایی طبیعی است. این شهر یکی از برترین مقاصد گردشگری است؛ چرا که به عنوان مرکز اسکی روی آب، دوچرخه سواری، اسنوبورد، اسکی و غیره محسوب می گردد. بارسلونا میزبان مسابقات قهرمانی FINA در سال 2013 برای ورزش های آبی به مدت 2 هفته بود. ورزش هایی از قبیل واترپولو، شنای آب های آزاد، شنای استخر و شیرجه.

سیدنی استرالیا

سیدنی به خاطر میراث با ارزش میزبانی المپیک 2000، یکی از برترین مقاصد گذراندن تعطیلات با ورزش است. سیدنی بازه وسیعی از ورزش های آبی و فضای باز را برای شما فراهم می آورد از جمله: اسکی، غواصی سطح آب با لوله، غواصی، کانو سواری، کایاک سواری، موج سواری، اسب سواری، پیاده روی، قایق بادی آب های خروشان و غیره.

در بعضی از مکان های خاص در کنار خلیج، ورزش های خاصی مثل اسکی روی آب و جت اسکی نیز فراهم است. این شهر همچنین امکان می دهد به سادگی قایق سواری و دریانوردی کنید. هر سال در ژانویه تورنومنت بین المللی APIA سیدنی که تلفیقی از تور WTA و تورنومنت بین المللی تنیس ATP است، در مرکز NSW سیدنی برگزار می گردد.

ونکوور کانادا

ونکور مرکز ورزش های ساحلی است چرا که تعداد زیادی فعالیت ورزشی تفریحی دارد. با توجه با میزبانی المپیک زمستانی سال 2010، تعداد و کیفیت امکانات و برنامه های ورزشی بسیار بالا است.

مسافرین می توانند در طول زمستان به اسکی یا برف نوردی و در طول ماه های گرمتر به کایاک سواری و پیاده روی بپردازند. شما همیچنین می توانید از مصاحبت با محلی های مشتاق در خط ساحلی ونکور لذت برده یا به دیدن یک مسابقه هاکی روی یخ بروید. از تیم BC Lions گرفته تا Vancouver Canucks، قطعا برای همه سلیقه ها ورزشی خواهید یافت. این شهر همچنین میزبان مسابقات جودو و هاکی بین المللی بوده است.

ریودوژانیرو برزیل

به عنوان بهشت فضای باز، برزیل هر فعالیت فضای باز یا ورزشی که قابل تصور باشد را ارائه می نماید. از جمله: اسب سواری، کانوسواری، دوچرخه سواری کوهستان، دریانوردی و قایق سواری، غواصی، پیاده روی، اسکی روی آب با چتر، کایت سواری و غیره.

در جذاب ترین مقصد گردشگری ورزشی جهان، قایق سواری، کایت سواری و چتربازی، محبوب ترین ورزش های گردشگران محسوب می شوند. نسبت به وضعیت باد، آب و هوا و موج، برزیل مکان مناسبی برای تمرین ورز ش های آبی مختلف در شرایط متفاوت است. یادآوری المپیک 2016 و جام جهانی 2014 نیز به درک شرایط ورزشی ریو و برزیل یاری می نماید.

نیوزیلند

از زوربینگ (zorbing) و پرش با بانجی گرفته تا فعالیت های معروف تری مثل طبیعت گردی و اسکی در مناظر تماشایی، نیوزیلند برای میهمانان عاشق فضاهای بیرونی اش، یک میزبان با تمامی پیشنهادات ورزشی است. به عنوان کشوری عاشق ورزش، نیوزیلند پرش با بانجی را تجاری کرد که امروزه در سرتاسر جهان شاهد آن هستیم.

در تمامی طول سال امکان انجام ورزش های مختلفی از جمله ورز ش های موتوری، اسب سواری و ورزش های مربوط به اسب، قایق رانی گروهی، دوچرخه سواری، شیرجه، شنا، تنیس، گلف و راگبی را دارید. مسابقات معتبر سافت بال ISA در سال 2013 در اوکلند برگزار گردید. نیوزیلند همچنین منزلگاه 9 جهت پیاده روی حرفه ای از جمله ساحل ابل تازمن (Abel Tasman Coast)، جهت هیفی (Heaphy Track) و جهت کپلر (Kepler Track) است.

مالزی

مالزی یکی از مقاصد اصلی تعداد زیادی از علاقه مندان و تماشاگران ورزشی است. این کشور میزبان مسابقات بین المللی زیادی از جمله فرمول 1، قایق های سرعتی، گلف، موتورسواری و دوچرخه سواری بوده و هست.

مسافران می توانند به سمت کوه کینابالو (Kinabalu) پیاده سعود نمایند یا در جنگل سباه (Sabah) به گشت و گذار بپردازند. این کشور همچنین محلی برای ورزش های دیگر از جمله فوتبال، اسکواش، هاکی و بدمینتون است. مالزی نه تنها دارای امکانات ورزشی است بلکه مقصد مناسبی برای انجام ورزش های آبی از قبیل قایق رانی و شیرجه نیز محسوب می گردد.

کره جنوبی

به عنوان بهترین مقصد توریستی ورزشی سال 2012 در آسیا، کره جنوبی دارای آب و هوایی گرم، خط ساحلی پهناور و تعداد زیادی پارک ملی است. این کشور تعداد قابل توجه و متنوعی از فعالیت های تفریحی و ورزشی را ارائه می نماید.

در کره جنوبی می توانید از هنرهای رزمی سنتی مثل جودو و تکواندو، ورزش های جهانی مثل بسکتبال و فوتبال، چندین دوره گلف در سطح جهانی با قیمت مناسب و عضویت باشگاه گلف، ورز ش های محبوب آبی مثل غواصی و قایقرانی و جهتهای بسیار زیبای پیاده روی لذت ببرید. می توانید منتظر باشید که کره مقصد گردشگری برتر ورزشی جهان نیز بگردد، چرا که پتانسیل خود را برای این هدف در شروع سال2013 با میزبانی المپیک ویژه زمستانی و البته جام جهانی 2002 نشان داد.

با خبرنگاران در بخش دوم نیز همراه باشید.

پریها: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

آریا بلاگ: آریا بلاگ، آخرین اخبار و رویدادهای ایران و جهان

منبع: کجارو / puretravel.com
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1772

به "مقاصد گردشگری ورزشی برتر (قسمت اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاصد گردشگری ورزشی برتر (قسمت اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید