ملایی: دنبال ریاست فدراسیون نیستم، آمارسازی کار شایسته ای نیست، باید جوایز افراد را به سمت ورزش سوق دهد

به گزارش پرسینا بلاگ، سرپرست فدراسیون ورزش همگانی گفت: دنبال ریاست فدراسیون نیستم و تنها دنبال تثبیت ادبیات و چارچوب صحیح ورزش همگانی هستم.

ملایی: دنبال ریاست فدراسیون نیستم، آمارسازی کار شایسته ای نیست، باید جوایز افراد را به سمت ورزش سوق دهد

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، افشین مولایی در نشست خبری با اصحاب رسانه به ارائه گزارش از حضور 100 روزه خود در فدراسیون ورزش همگانی پرداخت و گفت: یکی از اصلی ترین وظایف حاکمیت توجه به نشاط مردم است و با توجه به تعییر سبک زندگی مردم به سمت زندگی کم تحرک در حرکت اند و باید با بازبینی ورزش کشور و ورزش همگانی شرایط ویژه ای برای این فدراسیون در نظر گرفت و منابع به سمتی باشد که حضور مردم را افزایش دهد.

وی در ادامه اضافه نمود: مسئله اصلی ما در ورزش همگانی برگزاری رویداد نیست. تمرکز اصلی وزارت ورزش و فدراسیون ورزش همگانی برگزاری رویداد بوده اما این بخشی از تغییر اصلاح رفتار است. رویکرد آموزش در کشور ما مورد توجه است اما آگاهی برای تغییر رفتار کافی نیست. رویکرد دوم ترغیب و تهدید است اما چون تمرکز اصلی مصرف نماینده نیست، کافی به نظر نمی رسد. رویکرد بازاریابی اجتماعی امروز در جهان مورد توجه قرار گرفته است. کوشش داریم با اصلاح ساختار فدراسیون بتوانیم به ماموریت خود در مقابل 83 میلیون مخاطب به شکل موثر عمل کنیم.

سرپرست فدراسیون ورزش همگانی تاکید نمود: عدم تعامل پویا با سازمان های مرتبط با ورزش همگانی از مسائل ما است. برگزاری کمپین های آموزشی نیز به یاری فدراسیون خواهد آمد. به کارگیری نیروهای با انگیزه و تحصیل نموده از دیگر برنامه های فدراسیون خواهد بود. یکی از سوال های من از افرادی که وارد فدراسیون می شوند این است که آیا آماده شهادت هستید در این راه دنبال افرادی هستیم که دنبال نان و نام نباشند.

وی با اشاره به تعریف پروژه های معین در بخش های مختلف جهت ترغیب مردم به امر ورزش یادآور شد: اینکه چقدر پیروز می شویم را نمی دانم اما تعریف اصلی مساله و ساختار به درستی تعریف شده به سمتی در حرکتیم که در کوتاه مدت امکان مشارکت اقشار مختلف را در ورزش داشته باشیم. با هم افزایی با همه عناصر موثر بر سلامت مردم امیدواریم بهترین نتیجه را بگیریم.

ملایی در مورد احتمال حضورش در انتخابات فدراسیون همگانی گفت: در روز اول به صراحت اعلام کردم دنبال مسئولیت و کاندیدایی در فدراسیون نیستم. در کوششیم با منطق علمی به تجمعی از حمایت بخش های مختلف از ورزش همگانی برسیم تا دوستان بر اساس این مبنای علمی فدراسیون را به پیش ببرند.

وی در مورد اینکه آیا رئیس بعدی موظف به ادامه این روند خواهد بود و چه تضمینی برای ادامه آن وجود دارد، توضیح داد: ما می توانستیم دو رویکرد داشته باشیم اول اینکه تنها به سمت برگزاری انتخابات برویم و دوم اینکه با یک کار ریسکی به دنبال تغییر ادبیات ورزش همگانی برویم و یک کار ماندگار انجام دهیم. اکنون 21 درصد از دانش آموزان ما چاق هستند. ما به دنبال رویکرد دوم رفتیم و سعی کردیم از چارچوبی استفاده کنیم که ورزش همگانی مانا و پویا گردد و منافع ملی را تامین کند. همچنین کوشش کردیم تا تربیت بدنی سازمان را فعال کنیم .

سرپرست فدراسیون در مورد اینکه آیا ممکن است در انتخابات شرکت کند، گفت: من اگر دنبال منافع فردی باشد نمی توانم نفوذ کلام داشته باشم. اینکه هیئت های استانی و وزارت ورزش و ... اصرار نمایند را نمی دانم ولی تا این لحظه دنبال ریاست فدراسیون نیستم و تنها دنبال تثبیت ادبیات و چارچوب صحیح ورزش همگانی هستم.

وی در مورد انجمن بازی های رایانه ای و احتمال جابجایی آن به صندوق حمایت از ورزشکاران گفت: حتما مضر است. ما می توانیم با استفاده از ظرفیت فضای مجازی کارهای خوبی انجام دهیم. البته رویکرد این انجمن ورزشی است و در هر کجا استفاده گردد مربوط به ورزش است. مهم این است که از پتانسیل آن در ورزش استفاده صحیح گردد.

ملایی در مورد اعلام وزارت ورزش بر لزوم برکناری سرپرست ها در صورت شرکت در انتخابات ها گفت: اگر یک درصد قرار باشد به عنوان کاندیداد در انتخابات شرکت کنم باید از راس فدراسیون خارج شوم و به کار خودم در وزارت ورزش برگردم و روند ثبت نام را طی کنم اما خوشبختانه فعلا چنین بحثی وجود ندارد.

وی گفت: با 34 فدراسیون تفاهم نامه همکاری امضا کردیم و کار شروع شده است و ما منابع اقتصادی را به این سمت گسیل کردیم. کار بر اساس ادبیات جدید در فدراسیون ها شروع شده است. در فدراسیون خودمان این اصلاحات را سامان دادیم. در شهریور ماه لیگ پیاده روی ایرانیان برای نخستین بار شروع می گردد. المپیاد سالمندان، آمادگی جسمانی بچه ها، شروع کمپین های آگاهی بخش بخشی از برنامه های ما است که رونمایی می گردد.

سرپرست فدراسیون همگانی در مورد توجه به بخش بانوان یادآور شد: بانوان نیمی از جامعه را تشکیل می دهند و ظرفیت های ویژه ای دارند و باید بیش از پیش در جهت توسعه زیر ساخت های ویژه بانوان فراهم گردد. در تفاهم نامه ها تاکید شده در مورد تجهیزات و برنامه ها باید 50 درصد به بخش بانوان اختصاص یابد.

وی در مورد تامین منابع اقتصادی گفت: بودجه یکی از اصلی ترین مسائل است. فدراسیون با بدهی هایی رو به رو است که از سیستم قبل باقی مانده و ما در جهت پرداخت آنها حرکت می کنیم. وزارت ورزش سال جاری بیش از 50 تا 60 میلیارد در اختیار فدراسیون هایی که رویکرد همگانی دارد قرار می دهد اما وقتی منافع مردم در نظر باشد منابعی به سمت ما گسیل می گردد. در این لحظه دغدغه تامین منابع اقتصادی را ندارم.

وی در مورد زمان برگزاری انتخابات اضافه نمود: بر اساس آیین نامه های وزارت ورزش کار را پیگیری می کنیم و هر زمان اعلام گردد انتخابات را برگزار می کنیم.

ملایی در مورد اهدای جوایزی از جمله پراید برای رویدادهای ورزش همگانی توضیح داد: رسما اعلام کردم از جوایزی که کم تحرکی ایجاد می نماید حمایت نمی کنم. جوایزی که انگیزه های غیر ورزشی دارد، مشکل داریم و باید جوایز افراد را به سمت ورزش سوق دهد.

وی در مورد اعلام آمارهای غیر منطقی از سوی مسئولین قبلی فدراسیون توضیح داد: وزارت ورزش با مرکز ملی آمار ایران تفاهم نامه می بندد و این مرکز علمی در سرانجام سال آمار میزان مشارکت مردم را اعلام می نماید و دیگر انتشار آمارها نگاه حزبی نیست و کاملا حکومتی خواهد بود و ساختن آمار کار شایسته ای نیست.

پریها: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

آریا بلاگ: آریا بلاگ، آخرین اخبار و رویدادهای ایران و جهان

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1065

به "ملایی: دنبال ریاست فدراسیون نیستم، آمارسازی کار شایسته ای نیست، باید جوایز افراد را به سمت ورزش سوق دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملایی: دنبال ریاست فدراسیون نیستم، آمارسازی کار شایسته ای نیست، باید جوایز افراد را به سمت ورزش سوق دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید