مهاجرانی: مربی خارجی با اوضاع جامعه همخوانی ندارد، چرا آبروی خودمان را می بریم؟

به گزارش پرسینا بلاگ، سرمربی سابق تیم ملی با انتقاد از آوردن مربیان خارجی با وجود مسائل بانکی و اقتصادی، گفت: در این تنگنای اقتصادی باید خودمان را با جامعه تطبیق بدهیم و خارج از عرف عمل نکنیم. نمی توانیم اقداماتی انجام دهیم که با شرایط جامعه همخوانی ندارد. مگر هزینه کردن برای مربی خارجی با شرایط کنونی شباهت دارد؟

مهاجرانی: مربی خارجی با اوضاع جامعه همخوانی ندارد، چرا آبروی خودمان را می بریم؟

حشمت مهاجرانی در گفت وگو با خبرنگاران، درباره مسائل موجود در پرداخت مطالبات و دستمزد مربیان و بازیکنان خارجی که منجر به جدایی بعضی از آن ها از جمله استراماچونی، ویلموتس و برانکو شده است، گفت: خودتان خسته نشده اید؟ از ماجرای رفتن برانکو تا رفتن ویلموتس و استراماچونی شاهد یک اتفاق مشابه هستیم. ما نمی توانیم پول مربیان را به طور قانونی پرداخت کنیم و حتی در مواقعی اصلا پول نداریم. مگر مدیران نمی دانستند که مشکل داریم؟ آیا دفعه اولمان است که با چنین شرایطی روبرو می شویم؟ پارسال هم این مشکل را داشتیم.

وی تاکید نمود: وقتی نمی توانیم مشکل اقتصادی را حل کنیم، چرا آبروی خودمان را می بریم؟ اگر می دانیم که نمی توانیم چرا مجددا این کار را می کنیم؟ چرا این مساله را بزرگ و بزرگ تر می کنیم؟ باید به این مشکل خاتمه بدهیم.

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران گفت: در منطقه ای که من زندگی می کنم مربیان خارجی بزرگ و سرشناسی حضور داشتند. از مارچلو لیپی، کارلوس آلبرتو تا زاگالو در این منطقه مربیگری کردند اما هیچ یک پیروز نبودند. مشکل اصلی هم مربوط به نیروی انسانی است. زاگالو بازیکنان برزیلی را نداشت و با بازیکنان نیمه حرفه ای روبرو بود.

مهاجرانی هم چنین با اشاره به پیروزیت بعضی از مربیان داخلی گفت: مهدی علی به عنوان یک مربی اماراتی توانست با تیم ملی این کشور پیروز گردد. مربی ایرانی هم از چنین پتانسیلی برخوردار است. ما تا کی می خواهیم مربی خارجی بیاوریم. مگر من مربی ایرانی نبودم که توانستم با تیم ملی ایران پیروز شوم و همه تیم ها را ببرم. من هم مدتی در کنار اوفارل کار کردم و راهنمایی تیم ملی را بر عهده گرفتم.

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران در واکنش به این سوال که دهه کنونی شباهتی به 40 سال قبل ندارد و فوتبال عوض شده است، گفت: مگر چقدر عوض شده است؟ در همین منطقه مربی سابق تیم ملی ایتالیا پیروز نمی گردد. فن مارویک پیروز نشده است. هر کدام از این مربیان به همراه خود چندین دستیار خارجی را می آورند که هر کدام مسائل فنی و بدنسازی را کنترل می نمایند. اگر همین دستیاران خارجی را به مربیان ایرانی بدهند، مربیان ایرانی به علت شناخت از شرایط روحی و روانی بازیکنان پیروز خواهند شد.

وی اضافه نمود: فوتبال، لباس نیست که عوض کنید. فوتبال عوض نشده است. مربیان ایرانی باید مقداری خودشان را با علم روز تطبیق بدهند. من ترجیح می دهم مربیان ایرانی در تیم ملی و باشگاه های ما حضور داشته باشد. آن ها احتیاج به برنامه ریزی و دستیار ایرانی دارند.

مهاجرانی در واکنش به اینکه مربی و دستیار خارجی هم پولش را می خواهد و مجاری بانکی قادر به انتقال پول به خارج از کشور نیستند، اظهار کرد: مگر حقوق چند دستیار خارجی چقدر می گردد؟ به 2 میلیارد تومان هم نمی رسد.

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران با بیان اینکه مربیان ایرانی نتایج خوبی را کسب کردند، گفت: مربیان ایرانی در سپاهان، تراکتور و شهرخودرو نتایج خوبی گرفته اند. اگر فرهاد مجیدی هم به استقلال بیاید نتیجه خوبی کسب می نماید. مربیانی داخلی پیروز تر از مربیان خارجی هستند.

مهاجرانی در پاسخ به این سوال که آیا منظورش این است که مربیان خارجی تاثیری روی فوتبال ایران نداشتند و در نتیجه گیری هم ضعیف تر از مربیان داخلی هستند گفت: وقتی پول مربی پیروز را نداریم چرا او را می آوریم؟ من منکر لیاقت مربیان خارجی نیستم اما در این زمانه و در این تنگنای اقتصادی باید خودمان را با جامعه تطبیق بدهیم و خارج از عرف جامعه عمل نکنیم. نمی توانیم اقداماتی انجام دهیم که با شرایط جامعه همخوانی ندارد. مگر هزینه کردن برای مربی خارجی با شرایط کنونی شباهت دارد؟

او درباره اینکه طرفداران علی رغم وضع موجود خواهان مربی خارجی هستند، اظهار کرد: آیا طرفدار تمام تصیمات را می گیرد؟ طرفدار یار دوازدهم تیم و رکن اصلی باشگاه است اما همه تصمیمات را نمی گیرد. ما در شرایط کنونی با سیلی صورت خودمان را سرخ نگه می داریم. من از این همه اخبار ناخوشایند درباره مربیان خارجی خسته شدم.

سرمربی سابق تیم ملی تاکید نمود: الان باشگاه، اسپانسر، وزارتخانه و ... از نظر اقتصادی در تنگنا هستند. چرا ما با هزار مشکل پول را صرف مربی خارجی می کنیم و حتی نمی توانیم به وسیله قانونی این پول را پرداخت کنیم. ما با خودمان لجبازی می کنیم. صلاح ما در این است که روی به مربی داخلی بیاوریم و در عوض مربیان خودمان را به کلاس های مربیگری خارجی بفرستیم که دوره های جدید را ببینند و برای آینده کسب تجربه نمایند. فعلا وضع همین است و ما راهی جز این نداریم.

پریها: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

آریا بلاگ: آریا بلاگ، آخرین اخبار و رویدادهای ایران و جهان

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2993

به "مهاجرانی: مربی خارجی با اوضاع جامعه همخوانی ندارد، چرا آبروی خودمان را می بریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهاجرانی: مربی خارجی با اوضاع جامعه همخوانی ندارد، چرا آبروی خودمان را می بریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید