نیلای در یک نگاه

به گزارش پرسینا بلاگ، نیلای در کشور مالزی واقع شده است و بیش از همه با مراکز خرید و دانشگاه های معتبرش، شهرت دارد. مرکز عمده فروشی نیلای 3 و مسامال از مراکز خرید نیلای به شمار می روند.

نیلای در یک نگاه

نیلای (Nilai) نام یکی از شهرهای ایالت نگری سمبیلان در کشور مالزی، واقع در قاره آسیا است. این شهر که در غرب ایالت و در بخش سرمبان قرار گرفته است، در فاصله 50 کیلومتری از کوالالامپور، 45 کیلومتری از پورت دیکسون و 30 کیلومتری از سرمبان، مرکز ایالت واقع شده است.

جمعیت نیلای حدود 38 هزار نفر است. بیشتر ساکنان این شهر را با 46٪، چینی ها شامل می شوند و بعد از آن مالزیایی ها با 31٪ و هندی ها با 22٪ قرار دارند. مردم نیلای به زبان های چینی، هندی و مالزیایی صحبت می کنند.

به دلیل نزدیکی و ارتباط ریلی بین نیلای و کوالامپور، پوتراجایا و فرودگاه بین المللی کوالالامپور، این شهر به سرعت در حال رشد است. نیلای بیش از همه به خاطر کالج ها و دانشگاه های معتبرش مشهور است که از آن جمله می توان دانشگاه نیلای و دانشگاه بین المللی مانیپال را نام برد. همچنین نیلای با مراکز خرید متنوع و بزرگ، یکی از مقاصد محبوب برای دوستداران خرید به شمار می رود.

شورای قانونی فرمانروایی ایالت نگری سمبیلان از فرماندار کل و فرمانداران 5 بخش مختلف ایالت تشکیل می شود. این افراد تا سرانجام عمر در سمت خود باقی می مانند و رهبر مسلمانان نگری سمبیلان و سرچشمه تمام افتخارات و شکوه ایالت شمرده می شوند. انتخاب فرمانروای کل به عهده فرمانداران 4 بخش از ایالت است. شورای مجریه ایالتی نیز از نخست وزیر و 10 عضو دیگر تشکیل می شود که همگی توسط فرمانروای کل ایالت از میان اعضای هیئت مقننه ایالتی انتخاب شده اند.

سرمبان در سال 1873 دچار جنگ داخلی شد و ارتش انگلیس جهت حفظ منافع اقتصادی خود در این درگیری مداخله کرد. بدین ترتیب سرمبان و پس از آن جلبو و بقیه شهرهای ایالت در سال 1895، تحت حاکمیت انگلستان واقع شدند. بین سال های 1942 تا 1945 و مصادف با جنگ جهانی دوم، نگری سمبیلان توسط نیروهای ژاپنی اشغال شد و در سال 1948، به فدراسیون مالایا پیوست. این ایالت سرانجام در سال 1963 با عنوان ایالت نگری سمبیلان به رسمیت شناخته شد.

آب و هوای نیلای استوایی به شمار می رود. متوسط دمای هوا در طول سال از 22.8 تا 31.4 درجه سانتی گراد تغییر می کند و میانگین بارش سالانه 2,223 هزار میلی متر بر آورد شده است.

فرودگاه بین المللی کوالالامپور (Kuala Lumpur International Airport) در فاصله 17 کیلومتری از نیلای قرار گرفته است و در آن پروازهایی از/ به آلماتی، پکن، ملبورن، سنگاپور، لندن، هنگ کنگ، ابوظبی، آمستردام، استانبول، تهران و برخی مقاصد داخلی و خارجی دیگر برقرار است. برای رفت و آمد بین نیلای و فرودگاه، اتوبوس ها آماده خدمت رسانی هستند. راه آهن حومه نیز نیلای را به کوالالامپور و باتانگ بندار وصل می کند.

مهم ترین مراکز خرید نیلای شامل مرکز عمده فروشی نیلای 3 (Nilai 3 Wholesale Centre) و مسامال (Mesamall) می شود.

از دیدنی های نیلای می توان به پارک تامان عوام نیلای (Taman Awam Nilai) و میدان داتاران نیلای (Dataran Nilai) اشاره کرد.

پریها: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

آریا بلاگ: آریا بلاگ، آخرین اخبار و رویدادهای ایران و جهان

منبع: کجارو / en.wikivoyage.org / en.wikipedia.org
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1995

به "نیلای در یک نگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیلای در یک نگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید