نیمی از پهنای باند اینترنت مازندران آزاد است

به گزارش پرسینا بلاگ، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام این که اختلال احتمالی در اینترنت استان مربوط به پهنای باند نیست ، گفت که در حال حاضر تنها نیمی از پهنای 6 هزار و 300 گیگابایتی استان مورد استفاده قرار می گیرد و بقیه ظرفیت آزاد است.

نیمی از پهنای باند اینترنت مازندران آزاد است

مرتضی کبیری روز سه شنبه اضافه نمود : مازندران از ظرفیت بالایی در پهنای باند اینترنت برخوردار است و در حال حاضر سه هزار و 500 گیگابایت از این پهنا مورد استفاده واقع شده است.

وی گفت : مازندران هیچگونه محدودیت و کمبودی در زمینه پهنای باند و سرعت اینترنت ندارد و به همین دلیل هم نباید اختلالات و سرعت پایین اینترنت را مربوط ظرفیتی دانست که در اختیار استان واقع شده است.

کبیری مسائل پیش آمده در هفته های اخیر را چند عاملی توصیف کرد و شرح داد : متاسفانه به دلیل آموزش های کم و بی اطلاعی ، شهروندان این اختلالات را مربوط به سهم اندک استان از اینترنت کشور و یا کاهش سرعت اینترنت از سوی وزارت ارتباطات می دانند در حالی که مشکل ممکن است از جاهای دیگر باشد.

وی گفت : سرعت پایین اینترنت در دانلود یا آپلود داده ها هنگام کار با گوشی های هوشمند و رایانه و یا هرگونه اختلال در ارتباط ممکن است به مجاری مختلف از جمله خود ابزارهای ارتباطی ، شرکت ارتباطات زیرساخت استانی ، مراکزی در پایتخت ، شبکه های جهانی و یا سرورهای خدمات دهنده و برنامه یا اپلیکشین ها بر گردد ، چون هر یک از این مجراها می تواند بر سرعت اینترنت اثر بگذارد و بسیاری از اینها از کنترل استانی خارج است.

کبیری شرح داد : به عنوان مثال تمامی شرکت های ارائه نماینده اینترنت در یک سطح نیستند و از لحاظ ظرفیت و تجهیزات فراهم نماینده اینترنت با هم متفاوت هستند. برخی از این شرکت ها ممکن است تجهیزاتشان قدیمی باشد و برخی ممکن است پهنای باند کافی با توجه به تعداد مشترکانشان خریداری ننموده باشند. مشترکان باید این مسائل را از سازمان حمایت از حقوق مصرف نماینده دنبال نمایند. این سازمان می تواند شرکت ها را مکلف به نوسازی تجهیزات و خرید پهنای باند کافی کند ولی اداره کل ارتباطات چنین اختیاری ندارد.

عذری برای کاهش اینترنت در استان پذیرفته نیست

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به این پرسش که چرا طی چند هفته اخیر سرعت اینترنت در برخی مناطق استان کاهش یافته و دچار اختلال است ، پاسخ داد : اگر این مشکل فقط مربوط به استان مازندران است باید در شرکت زیرساخت و همچنین شرکت های فراهم آورنده و خدمات اینترتی آنالیز و پیگیری گردد. تمامی شرکت ها و مجموعه زیرساخت باید و موظف هستند بر اساس قرار دادی که با مردم دارند به آنها اینترنت تحویل داده و خدمات ارائه دهند و هیچ عذری برای این مشکل مورد قبول نیست.

وی اضافه نمود : وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تمامی احتیاجهای شبکه ای استان مازندران را نه تنها رفع نموده بلکه بیش از احتیاج استان به آن پهنای باند داده است که این ظرفیت باید بدون هرگونه خدشه ای به مردم ارائه گردد.

کبیری گفت : اکنون به صورت روزانه و همچنین بر خط تمامی مجاری باند اینترنت استان وارسی می گردد که خوشبختانه هیچگونه قطعی در زمینه شرکت زیرساخت و پهنای اینترنت در استان وجود ندارد.

نشانی اینترنتی 195 دات آی آر برای پیگیری مشکل

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران یکی از ضعف ها در بخش حل مسائل اینترنت استان را ضعف ارتباط شهروندان برای اطلاع رسانی در باره آنها خاطرنشان کرد و گفت : درخواست ما از شهروندانی که اینترنت خانگی دارند و یا از اینترنت همراه استفاده می نمایند این است که مسائلشان را با ما در میان بگذارند.

وی اضافه نمود : هر کسی که اینترنت استفاده می نماید دارای قرارداد با شرکت ارائه نماینده اینترنت است و حق تمامی شهروندان است که طبق قرارداد بدون نقصان خدماتشان را دریافت نمایند ولی برای این که حقشان ضایع نگردد ضروری است مسائل را به ما هم در اداره کل ارتباطات اطلاع بدهند.

کبیری گفت : سامانه مخصوصی برای این کار به آدرس http:،،195.ir داریم که پل ارتباطی شهروندان با مجموعه ارتباطات و فناوری اطلاعات است . این سامانه در کمترین زمان و روزانه به صورت برخط مسائل مشترکین اینترنت را بر اساس جغرافیای محل سکونت و تردد رصد می نماید ولی لازمه رصد کردن این است که شهروندان مسائل را در این سامانه ثبت نمایند.

وی اضافه نمود : اگر مردم مسائل را به ما در سامانه اطلاع دهند و ما در آنالیز ها متوجه شویم که شرکت های ارائه نماینده اینترنت طبق قرارداد خدمات لازم را در حد استاندارد به شهروندان ارائه نمی نمایند ، به عنوان نهاد حکمیتی با آنها برخود قانونی خواهیم کرد.

مسائل شبکه شاد مربوط به خود برنامه است

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران همچنین در باره مسائلی که در شبکه آموزش دانش آموزی معروف به شاد وجود دارد از جمله کاهش سرعت اینترنت در آن ، گفت : بارها این مساله نیز به سرعت اینترنت استان مازندران ارتباط داده شد ، در حالی که این ادعا صحت ندارد و مشکلشان از سرعت اینترنت و در حوزه وزارت ارتباطات نیست.

کبیری مشکل شبکه شاد را از سرور اصلی آن دانست و اضافه نمود : این مشکل باید از سوی وزارت آموزش و پرورش آنالیز و پیکیری گردد تا برنامه نویسان اپلیکیشن شاد ظرفیت خدماتی خود را توسعه دهند.

وی گفت : در حال حاضر 157 هزار مشترک اینترنت خانگی در استان مازندران فعال هستند و استان حدود 2 میلیون مشترک تلفن همراه با استفاده از سیمکارت دارد که از اینترنت همراه استفاده می نمایند.،ایرنا

پریها: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

آریا بلاگ: آریا بلاگ، آخرین اخبار و رویدادهای ایران و جهان

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6318

به "نیمی از پهنای باند اینترنت مازندران آزاد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیمی از پهنای باند اینترنت مازندران آزاد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید