هشدار کمیسیون شکایات انتخابات افغانستان به عبدالله و غنی به خاطر استفاده از امکانات دولت

به گزارش پرسینا بلاگ، همزمان با شروع مبارزات انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان کمیسیون شکایات انتخابات این کشور رهبران حکومت وحدت ملی را به استفاده از امکانات دولتی در رقابت های انتخاباتی متهم کرد.

هشدار کمیسیون شکایات انتخابات افغانستان به عبدالله و غنی به خاطر استفاده از امکانات دولت

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، در حالی که تنها چند روز از شروع مبارزات انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان می گذرد اما کمیسیون شکایات انتخابات این کشور عبدالله و اشرف غنی را به تخلفات انتخاباتی متهم نموده است.

این کمیسیون در بیانیه ای توضیح داد که تیم های انتخاباتی دولت ساز به رهبری اشرف غنی و ثبات و همگرایی به رهبری عبدالله از امکانات دولتی در رقابت های انتخاباتی استفاده می نمایند.

کمیسیون انتخابات شکایات افغانستان از برگزاری گردهمایی انتخاباتی توسط اشرف غنی رئیس جمهور این کشور در خیمه لویه جرگه انتقاد نموده است زیرا خیمه لویه جرگه مکان دولتی است.

همچنین در بیانیه ای این کمیسیون آمده است که تیم انتخاباتی اشرف غنی از خودروهای دولتی در رقابت های انتخاباتی استفاده می نماید و شماری از مقامات ارشد دولتی نیز در این گردهمایی حضور یافته اند.

کمیسیون شکایات انتخابات افغانستان تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی به رهبری عبدالله رئیس اجرایی دولت این کشور را نیز که در هتل اورانوس در کابل برگزار شده بود به استفاده از تجهیزات و خودروهای دولتی متهم نموده است.

این کمیسیون تاکید نموده است که موارد یاد شده قانون انتخابات، لایحه مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری و لایحه تنظیم امور اقتصادی مبارزات انتخاباتی این کشور را نقض نموده است.

محمدقاسم الیاسی سخنگوی کمیسیون شکایات انتخابات افغانستان به خبرنگاران در کابل گفت: نامزدان انتخابات ریاست جمهوری باید از معرفی رئیس اجرایی و یا نخست وزیر در تیم های انتخاباتی شان خودداری نمایند.

وی گفت که کمیسیون شکایات انتخابات افغانستان در راستای رعایت دستورالعمل های انتخاباتی به تیم های انتخاباتی عبدالله و اشرف غنی اخطاریه جدی صادر نموده است.

عبدالله رئیس اجرایی دولت افغانستان در گردهمایی انتخاباتی خود گفته بود که در صورت پیروزی انوارالحق احدی را به عنوان رئیس اجرایی دولت این کشور معین خواهد نمود.

این در حالی است که شماری از تیم های انتخاباتی مبارزات انتخابات ریاست جمهوری این کشور را تحریم کردند زیرا به گفته آنها این مبارزات عادلانه نبوده و تیم های اشرف غنی و عبدالله از امکانات دولتی استفاده می نمایند.

مبارزات انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان چهار روز پیش در این کشور شروع شد. 60 روز زمان برای این مبارزات در نظر گرفته شده انتخابات نیز قرار است در تاریخ ششم مهر برگزار گردد.

.

پریها: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

آریا بلاگ: آریا بلاگ، آخرین اخبار و رویدادهای ایران و جهان

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 986

به "هشدار کمیسیون شکایات انتخابات افغانستان به عبدالله و غنی به خاطر استفاده از امکانات دولت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار کمیسیون شکایات انتخابات افغانستان به عبدالله و غنی به خاطر استفاده از امکانات دولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید