واکنش ترامپ به ناآرامی ها در بلاروس

به گزارش پرسینا بلاگ، فارس نوشت: در پی افزایش تظاهرات و ناآرامی ها در بلاروس پس از انتخابات ریاست جمهوری این کشور، رئیس جمهور آمریکا در سخنانی گفت که واشنگتن اوضاع در بلاروس را زیر نظر دارد.

واکنش ترامپ به ناآرامی ها در بلاروس

به گزارش اسپوتنیک،ترامپ در سخنانی مدعی شد که اوضاع در بلاروس وحشتناک بوده و آمریکا از نزدیک اوضاع در بلاروس را زیر نظر دارد.

وی پیش از ترک کاخ سفید و رفتن به شهر مینیاپولیس در جمع خبرنگاران گفت: اوضاع وحشتناکی در بلاروس وجود دارد. ما به دقت در حال پیگیری اوضاع هستیم.

طی روزهای گذشته معترضان بسیاری در شهرهای مختلف بلاروس دست به تجمع زده اند. این اعتراضات بنا به درخواست اسوتلانا تیخانوفسکایا، رقیب اصلی الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس در انتخابات اخیر شکل گرفته اند.

در جریان این اعتراضات 6 هزار و 700 معترض دستگیر و صدها نفر دیگر نیز زخمی شده اند. مقامات بلاروس نیز کشته شدن دو نفر در جریان این اعتراضات را تأیید نموده اند.

کشورهای عضو ناتو و اتحادیه اروپا از دولت بلاروس درخواست نموده اند معترضان دستگیر شده را آزاد و انتخابات را مجدداً برگزار کند. همچنین این کشورها مینسک را به اعمال تحریم تهدید نموده اند.

لوکاشنکو دیروز (یکشنبه) در سخنرانی در تظاهرات حامیانش در مینسک، درخواست ها برای برگزاری دوباره انتخابات ریاست جمهوری را رد کرد.

لوکاشنکو همچنین از رزمایش نظامی ناتو که در نزدیکی این کشور و در لهستان و لیتوانی در حال اجرا است، ابراز نگرانی کرد.

311311

پریها: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

آریا بلاگ: آریا بلاگ، آخرین اخبار و رویدادهای ایران و جهان

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 5051

به "واکنش ترامپ به ناآرامی ها در بلاروس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش ترامپ به ناآرامی ها در بلاروس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید