وزارت خارجه آمریکا: 70 میلیارد دلار به درآمد نفتی ایران خسارت زده ایم

به گزارش پرسینا بلاگ، ارزش ریال ایران از ابتدای شروع کارزار فشار حداکثری به یک پنجم ارزش قبلی اش در برابر دلار کاهش پیدا کرده است، در حالی که میزان تولیدات ناخالص داخلی آن برای سه سال متوالی به حدود 6 درصد تنزل پیدا کرده است.

وزارت خارجه آمریکا: 70 میلیارد دلار به درآمد نفتی ایران خسارت زده ایم

وزارت امور خارجه آمریکا در گزارشی درباره ایران مدعی شد که این کشور با پیشبرد کارزار فشار حداکثری علیه ایران به میزان 70 میلیارد دلار به درآمد نفتی ایران خسارت زده است.

به گزارش ایسنا، در حالی که مقامات ایران معتقدند سیاست فشار حداکثری آمریکا به شکست حداکثری تبدیل شده و دیگر کاری از دست آن ها برنمی آید، پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا در گزارشی درباره سیاست های آمریکا در قبال ایران نوشت:

کارزار فشار حداکثری علیه ایران همچنان به طرز خارق العاده ای موثر است. امروز، اقتصاد ایران با بحران پول رایج، افزایش بدهی های عمومی و تورم روبرو است. پیش از کارزار فشار حداکثری، ایران تقریبا 2.5 میلیون بشکه نفت در هر روز صادر می کرد. اکنون حتی برای ارسال یک چهارم آن نیز با چالش هایی دست و پنجه نرم می کند.

از ماه مه سال 2018، مانع دست یابی ایران به بیش از 70 میلیارد دلار درآمد نفت شده ایم و به ممانعت از دست یابی آن به تقریبا 50 میلیارد دلار به طور سالانه خواهیم شد.

ارزش ریال ایران از ابتدای شروع کارزار فشار حداکثری به یک پنجم ارزش قبلی اش در برابر دلار کاهش پیدا کرده است، در حالی که میزان تولیدات ناخالص داخلی آن برای سه سال متوالی به حدود 6 درصد تنزل پیدا کرده است.

پریها: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

آریا بلاگ: آریا بلاگ، آخرین اخبار و رویدادهای ایران و جهان

منبع: عصر ایران
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 5927

به "وزارت خارجه آمریکا: 70 میلیارد دلار به درآمد نفتی ایران خسارت زده ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت خارجه آمریکا: 70 میلیارد دلار به درآمد نفتی ایران خسارت زده ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید