وزارت خزانه داری آمریکا مانع ارسال ماسک و سایر تجهیزات پزشکی به کوبا شده است

به گزارش پرسینا بلاگ، دولت آمریکا در اقدامی خلاف قوانین جهانی مانع ارسال ماسک و سایر اقلام بهداشتی به کوبا در شرایط تلاشهای این کشور برای مهار ویروس کرونای جدید شده است.

وزارت خزانه داری آمریکا مانع ارسال ماسک و سایر تجهیزات پزشکی به کوبا شده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دولت آمریکا مانع ارسال ماسک و دیگر تجهیزات پزشکی به کوبا برای مبارزه با ویروس کرونای جدید شده است.

به نوشته وبگاه وئیس لفت در روزهای گذشته یکی از مقامات دولت کوبا در بخش بهداشتی به شدت از تحریمهای آمریکا علیه کشورش که مانع خرید تجهیزات پزشکی شده، انتقاد کرد. شرکتهای خارجی تامین کننده تجهیزات پزشکی از جمله ماسک و دستگاه تنفس مصنوعی به هاوانا اعلام نموده اند که دیگر قادر به تامین این تجیزات نیستند.

یک شرکت سوئیسی تامین کننده اقلام بهداشتی در نامه ای خطاب به دولت کوبا اعلام نموده است، متاسفانه تمام روابط تجاری با طرف کوبایی به دلیل تحریمها معلق شده و تنها با مجوز وزارت خزانه داری آمریکا از سرگیری مراودات میسر است.

کوبا همچنین اعلام نموده به خاطر تحریمهای آمریکا مجبور شده اقلام مورد احتیاج خود را با بهای گرانتر از بعضی جاهای دیگر تهیه کند.

برنو رودریگز وزیر خارجه کوبا چندی قبل آمریکا را به عنوان بزرگترین متجاوز به حقوق بشر در دنیا توصیف کرد. وزیر خارجه کوبا در توییتی در این زمینه نوشت، آمریکا به حقوق بشر در کوبا علاقه ای ندارد، بلکه سیاستش نابودی زندگانی 11 میلیون کوبایی در جهت روی کار آوردن دولتی موافق با منافع خود است.

سرگئی لاروف وزیر خارجه روسیه نیز روز گذشته در یک گفت وگوی تلفنی با همتای کوبایی خود بر لزوم لغو تحریمهای یکجانبه آمریکا بر کوبا در بحبوبه شیوع ویرو س کرونای جدید تاکید نمود.(جزئیات بیشتر)

پریها: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

آریا بلاگ: آریا بلاگ، آخرین اخبار و رویدادهای ایران و جهان

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4133

به "وزارت خزانه داری آمریکا مانع ارسال ماسک و سایر تجهیزات پزشکی به کوبا شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت خزانه داری آمریکا مانع ارسال ماسک و سایر تجهیزات پزشکی به کوبا شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید