پالایشگاه گاز بیدبلند بهبهان 98 درصد پیشرفت دارد

به گزارش پرسینا بلاگ، مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند گفت: پالایشگاه گاز بیدبلند دارای 98 درصد پیشرفت فیزیکی است.

پالایشگاه گاز بیدبلند بهبهان 98 درصد پیشرفت دارد

به گزارش خبرنگاران، محمود امین نژاد امروز دوم مهرماه در حاشیه بازدید عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از پالایشگاه گاز بیدبلند در بهبهان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مسرور هستیم که بعد از سال ها رکود در شرایط حساس بین المللی و در سخت ترین شرایط از نظر سرمایه گذاری این پروژه به مرحله ای رسیده است که به زودی به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه پالایشگاه گاز بید بلند از نظر سرمایه گذاری و ظرفیت در نوع خود در خاورمیانه بی نظیر است، اضافه کرد: در چنین شرایطی افتتاح این پالایشگاه گازی یک بمب خبری است و صندوق توسعه ملی و سهامدار آن یعنی هلدینگ خلیج فارس را به منزل مقصود می رساند.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز بید بلند توضیح داد: ثروتی که سالیان سال در منطقه سوزانده و آلودگی زیست محیطی ایجاد نموده است، اکنون و با راه اندازی این پروژه جمع آوری خواهد شد و به عنوان خوراک مورد استفاده این پالایشگاه قرار خواهد گرفت.

امین نژاد مطرح نمود: در گذشته به دلیل نبود چنین پروژه هایی که بدون فرآوری و ارزش اضافه نموده هستند، گازهای همراه نفت در هوا سوزانده می شدند اما اکنون و با بهره برداری از این پالایشگاه بخش اعظمی از این گازها جمع آوری و در پالایشگاه مورد استفاده قرار می گیرند.

وی اضافه کرد: با بهره برداری از این پروژه سالانه حدود 700 میلیون دلار سود عاید اقتصاد کشور خواهد شد و نقش بسیار موثری نیز در این زمینه خواهد داشت. در حال حاضر پروژه دارای 98 درصد پیشرفت فیزیکی است و امیدواریم با کوشش هایی که انجام خواهد گرفت هرچه سریعتر به بهره برداری برسد.

پریها: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

آریا بلاگ: آریا بلاگ، آخرین اخبار و رویدادهای ایران و جهان

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1612

به "پالایشگاه گاز بیدبلند بهبهان 98 درصد پیشرفت دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پالایشگاه گاز بیدبلند بهبهان 98 درصد پیشرفت دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید