پورکاظمی: روسای فدراسیون ها مقصر دوپینگ ورزشکاران نیستند

به گزارش پرسینا بلاگ، به گزارش خبرنگاران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان، در این نشست دکتر سجادی، معاون توسعه ورزش حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان، شهنازی، دبیر کل کمیته ملی المپیک، خسروی وفا، رئیس کمیته ملی پارالمپیک، گواری، مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون ها، پورکاظمی، دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ، طباطبائی، قائم مقام ستاد مبارزه با دوپینگ و فلاح، مدیر کل حقوقی وزارت ورزش و جوانان حضور داشتند.

پورکاظمی: روسای فدراسیون ها مقصر دوپینگ ورزشکاران نیستند

مصوبات نشست

در انتها این جلسه مصوب شد تقویم آموزشی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ جهت استان ها و فدراسیون ها در سال 93 تهیه و تنظیم گردد. همچنین مقرر شد برنامه مدون آموزش برای تحت پوشش قرار دادن ملی پوشان رشته های مختلف ورزشی که در سال 2014 به چهار رویداد مهم بازی های آسیایی و پاراآسیایی اینچئون، بازی های آسیایی جوانان در نانجینگ و مسابقات داخل سالن قهرمانی آسیا اعزام خواهند شد، تنظیم گردد.

پورکاظمی: رئیس فدراسیون مقصر دوپینگ ورزشکاران نیست

در این نشست دکتر پورکاظمی، رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی گزارش مبسوطی از فعالیت های این فدراسیون و ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ارائه کرد. وی فعالیت های ستاد را در چهار حوزه آموزش، فرهنگ سازی، پیشگیری و درمان معرفی کرد و با بیان اینکه ورزش ایران در سه رویداد بزرگ بازی های آسیایی گوانجو و المپیک و پارالمپیک لندن با بیش از 700 ورزشکار شرکت نموده و تمام آزمایش های دوپنگ این ورزشکاران منفی بوده گفت : مثبت نبودن آزمایش معدود ورزشکاران یک کشور هم اتفاقی غیرعادی نیست.

دبیر کل نادو با اعلام اینکه ورزش ایران در سال 2012 نسبت به سال پیش از آن 60 درصد کاهش آمار دوپینگ داشت، گفت: نادو با 50 فدراسیون ورزشی هماهنگ است و علاوه بر آموزش، تست های سرزده را در دستور کار دارد ضمن اینکه باید بدانیم مثبت شدن تست دوپینگ یک ورزشکار تقصیر رئیس فدراسیون نیست.

پورکاظمی با اعلام این خبر که فهرست داروهای ممنوعه سال 2014 در قالب 10 هزار سی دی در 600 شهرستان پخش شده است، گفت: 1300 افسر کنترل دوپینگ در 15 سال گذشته دوره دیده اند و در حال حاضر نادو از هیچ فدارسیونی برای آموزش پول نمی گیرد و تمام بودجه ستاد را وزارت ورزش و جوانان پرداخت می نماید.

سجادی: توسعه ورزش پاک در تمام محیط های ورزشی شعار ماست

در ادامه جلسه سجادی، رئیس ستاد ملی مبارزه با دوپینگ با بیان اینکه باید چتر کنترل دوپینگ را بر فراز ورزش کشور بازتر کنیم، گفت: ما باید در تمام رشته ها به خصوص در تیم های پایه جوانان و نوجوانان دقت نظر بیشتری داشته باشیم. به خصوص باید برای چهار رویداد مهم ورزش کشور در سال 1393 برنامه ویژه ای تدوین کنیم و آموزش مربیان و ملی پوشان رشته های شرکت نماینده را همزمان به صورت جدی دنبال کنیم. این هزینه برای ما بسیار کمتر از هزینه ای است که ورزش کشور پس از مثبت شدن تست ورزشکارانش پرداخت خواهد نمود. شعار وزارتخانه، توسعه ورزش پاک در کلیه محیط های ورزشی است.

طباطبایی: نادو با دانشگاه های علوم پزشکی لینک گردد

دکتر رامین طباطبائی هم با پیشنهاد اینکه آزمایشگاه نادو با دانشگاه های علوم پزشکی لینک شوند، این موضوع را از دو جنبه ارزشمند توصیف کرد . اولاً نادو می تواند از توان فنی و تحقیقاتی دانشگاه ها استفاده بیشتری کند و دوم اینکه نادو می تواند از طریق انعقاد قرارداد با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از این طریق درآمدزایی کند.

نشست با معاون داروی وزارت بهداشت

همچنین در این جلسه مقرر شد جلساتی بین دکتر سجادی با معاون داروی وزارت بهداشت جهت نظارت بیشتر بر اعطای مجوز به مکمل های ورزشی برگزار گردد. طباطبائی گفت 95 درصد باشگاه های پرورش اندام از مکمل ها به صورت افراطی و غیرعلمی استفاده می نمایند. وی پیشنهاد داد از صدا و سیما هم در زمینه فرهنگ سازی دعوت به همکاری گردد.

اطلاع رسانی در خصوص داروهای ممنوعه

همچنین دکتر طباطبایی اطلاع داد که تا انتها فروردین قسمتی در وب سایت نادو پیش بینی می گردد که ورزشکاران بتوانند با وارد کردن نام دارو از ممنوعه بودن آن مطلع شوند. طباطبائی در انتها آموزش های نادو برای ورزشکاران و مربیان را در چهار زمینه معرفی داروهای ممنوعه و عوارض آنها، معافیت مصرف درمانی، مسائل حقوقی و سیستم آنالیزی که مربوط به ثبت موقعیت مکانی ورزشکاران در طول سال است معرفی کرد .

پریها: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

آریا بلاگ: آریا بلاگ، آخرین اخبار و رویدادهای ایران و جهان

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1544

به "پورکاظمی: روسای فدراسیون ها مقصر دوپینگ ورزشکاران نیستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پورکاظمی: روسای فدراسیون ها مقصر دوپینگ ورزشکاران نیستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید