چگونه سیاست های تجاری ترامپ اروپا را دچار جدایی می نماید؟

به گزارش پرسینا بلاگ، یک روزنامه آلمانی با توجه به تهدیدات تعرفه ای ترامپ علیه اروپا از اختلاف نظر بخصوص فرانسه و آلمان درباره چگونگی حل این مناقشات تجاری با آمریکا اطلاع داد.

چگونه سیاست های تجاری ترامپ اروپا را دچار جدایی می نماید؟

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه تاگس آنسایگر سوئیس در مطلبی نوشت: ژان باپتیست لمیون، از دیپلمات های بلندپایه فرانسوی روز آدینه در دیدار با وزرای تجارت اروپایی بر این مسئله تاکید نمود که اتحادیه اروپا تحت شرایط تهدید (در مناقشات تجاری با ترامپ) با واشنگتن مذاکره نمی نماید. به این ترتیب پیام از پاریس واضح بود و آن این بود که فرانسه حاضر نیست با آمریکا درباره کاهش تعرفه های گمرکی بر خودرو صحبت کند تا زمانی که دونالد ترامپ سعی می نماید اروپاییان را با تعرفه های گمرکی تنبیهی تهدید کند.

لمیون پیشنهاد داد که در این راستا منتظر مذاکرات سران اروپایی در نشست اواخر ماه مارس باشیم و تازه بعد از آن باید درباره مذاکرات با آمریکا تصمیم گیری گردد و در آن موقع تازه کمیسیون اروپایی می تواند با تصویب کشورهای عضو این اتحادیه وارد جریان مذاکرات با آمریکا در این باره گردد.

این در حالی است که آلمان نظر کاملا متفاوتی با فرانسه دارد. دولت آلمان می خواهد هر چه سریع تر با واشنگتن صحبت کند تا خطر تعرفه های گمرکی بالا بر تولیدات خودروی اروپا را رفع کند. بنابراین برلین برای پیشبرد مذاکرات کمیسیون اروپا با واشنگتن بر این مسئله تاکید داشت که در دیدار وزرای تجارت و بازرگانی اتحادیه اروپا در این باره تصمیم گیری گردد که این اتفاق نیفتاد.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه ظاهرا نگران است که جنبش اعتراضی جلیقه زردها در فرانسه بتوانند از این گونه مذاکرت با آمریکا به عنوان فرصتی برای اتهام زنی به دولت استفاده نمایند.

در پاریس این نگرانی وجود دارد که یک نوع توافق با آلمان درباره مناقشات تجاری با آمریکا بتواند از طرف مخالفان و معترضان علیه ماکرون بر ضد او مورد سوء استفاده قرار گیرد. این گونه اتهامات در جریان امضای توافق دوستی جدید فرانسه و آلمان در شهر آخن هم به ماکرون وارد شد.

علاوه بر این دونالد ترامپ اصرار دارد که اتحادیه اروپا بازار خود را بر روی واردات گوشت از آمریکا باز کند. چنین اقدامی بخصوص به شدت به کشاورزان فرانسوی آسیب می رساند. بنابراین فرانسه علیه این درخواست ترامپ از خود دفاع نموده و نمی خواهد به هیچ عنوان با واشنگتن درباره محصولات کشاورزی مذاکره کند.

البته کمیسیون اروپایی هم در این راستا نظری مشابه فرانسه دارد و بنابراین در طرح مذاکرات با واشنگتن برای حل مناقشات تجاری از بحث کشاورزی صخبتی به میان نیامده است. اتحادیه اروپا می خواهد تنها درباره کالاهای صنعتی و تنظیمات قانونی در این راستا با واشنگتن مذاکره کند.

پیتر آلتمایر، وزیر اقتصاد آلمان با توجه به تردیدهای فرانسه در این باره روز آدینه کوشش کرد تا جو بین دو کشور در این راستا را آشتی و بدون اختلاف نشان دهد. برلین می خواهد هر گونه تصور اختلاف نظر بین آلمان و فرانسه در این راستا را رد کند. از این رو آلتمایر در این راستا گفت که من همراه با همتای فرانسوی خود رفتار می کنم. این مسئله مهم نیست که چه موقع مجوز (مذاکرات درباره مناقشات تجاری با آمریکا) صادر گردد بلکه مسئله توافق برای کاهش تعرفه های گمرکی بین المللی در میان است. به گفته آلتمایر اروپا در این باره اتفاق نظر دارد که باید برای نظم جهانی چند جانبه مبارزه کند.

وزیر اقتصاد اتریش هم به کشورهایی که در مسئله پیشبرد مذاکرات با آمریکا در مناقشات تجاری مانع ایجاد می نمایند انتقاد وارد نموده و در این باره گفته است که آن ها نباید اتحادیه اروپا را متوقف نمایند به این دلیل که مثلا صنعت خودروی ما در فرانسه یا در یک کشور دیگر به اندازه دیگر کشورها در این مناقشات آسیب نمی بیند.

بهر حال ارزیابی های ترامپ در این باره اروپا را ترسانده است. همین چهارشنبه گذشته بود که رئیس جمهور آمریکا بار دیگر اتحادیه اروپا را با تعرفه های گمرکی بالا بر واردات خودرو از این اتحادیه تهدید کرد. رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا بر این مسئله تاکید دارد که ترامپ باید به وعده هایی که در دیداری مشترک در تابستان گذشته داده است پایبند باشد. در آن موقع طرفین بر روی نوعی آتش بس در مناقشات تجاری توفق کردند. بر این اساس قرار شد تا زمانی که مذاکرات درباره توافق تجاری احتمالی در جریان است هیچ گونه حمله متقابلی وجود نداشته باشد.

اینکه آیا اروپا به این وعده خود پایبند خواهد بود مسئله ای است که کسی در اروپا آن را نمی داند. حدود بیش از یک هفته پیش وزارت بازرگانی ایالات متحده یک ارزیابی درباره واردات خودرو از اروپا را ارائه داد و آن را به عنوان تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا ارزیابی کرد.

البته اتحادیه اروپا هم در مناقشات تجاری با ایالات متحده به این کشور هشدار داده است. کمیسیون اروپایی لیستی از تولیدات آمریکایی را آماده نموده که امکان اعمال تعرفه های بالا روی آن از طرف اتحادیه اروپا وجود دارد.

حالا برلین امیدوار است که ترامپ در این مناقشات کوتاه بیاید و بیش ازاین اروپا را دچار جدایی و انشقاق نکند.

پریها: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

آریا بلاگ: آریا بلاگ، آخرین اخبار و رویدادهای ایران و جهان

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 146

به "چگونه سیاست های تجاری ترامپ اروپا را دچار جدایی می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه سیاست های تجاری ترامپ اروپا را دچار جدایی می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید