کامپکت جوان پسند

به گزارش پرسینا بلاگ، لکسوس IS250 یک سدان لوکس است که از سال 1998 تولید آن آغاز شد و اولین نسل آن تا سال 2005 روی خط تولید قرار داشت. نسل دوم این خودرو نیز از سال 2005 تا 2013 تولید شد که اتفاقاً مدل های سدان و کروک آن پیروز به راه یابی به بازار ایران شدند و نهایتاً در ابتدای سال 2013، لکسوس نسل سوم این سدان کامپکت اسپرت و جوان پسند را با الهام از زبان طراحی جدید لکسوس روانه بازارهای جهانی کرد و در سال های 2014 و 2015 تغییراتی نیز روی آن اعمال کرد. با وضع قوانین جدید درخصوص واردات خودروهای خارجی در سال 2015 لکسوس IS250 دیگر وارد کشور نشد و نسخه های موجود در بازار غالباً مربوط به همین سال هستند.

کامپکت جوان پسند

نسل اخیر لکسوس تحولات گسترده ای را نسبت به نسل های گذشته به خود دیده است. ازجمله این تغییرات می توان به بهبود طراحی نمای بیرونی و فضای داخلی، افزایش فضای صندلی های ردیف عقب، افزایش حجم صندوق، بهبود عملکرد سیستم تعلیق و فرمان و تجهیزات ایمنی اشاره کرد. لکسوس برای IS250 نیز کیت معروف F Sport را به جهت هرچه اسپرت تر کردن آن ارائه کرده است که این کیت شامل اسپویلر، دیفیوزر عقب، رینگ های 19 اینچی اسپرت و سیستم تعلیق اسپرت است.

طراحی بیرونی، فضای داخلی و امکانات

در نگاه اول تعیین است که IS250 از زبان طراحی جدید لکسوس بی بهره نیست. چهره این خودرو بیش تر از هر زمان دیگری اسپرت تر شده است. در نمای جلو، چراغ های باریک و زیبا در دو مدل تک لنز برای مدل استاندارد و دو لنز برای مدل F Sport به همراه چراغ روز که به شکل لوگوی Nike در پایین چراغ های اصلی قرار گرفته اند چهره بسیار زیبایی به خودرو بخشیده اند. همچنین جلوپنجره دوکی لکسوس که به امضای این خودروساز در محصولاتش تبدیل شده است در زیبایی IS بی تأثیر نیست.

در نمای کناری، خطوطی بسیار زیبا و هماهنگ به خصوص در قسمت پایین خودرو دیده می شود که به زیبایی بصری خودرو افزوده است. نمای عقب اگرچه از نگاه عده ای ساده به نظر می رسد ولی چراغ های زیبا و متفاوتی که امتداد آن ها به کناره های خودرو نیز کشیده شده، هارمونی خوبی را با طراحی نمای کناری برقرار کرده و استفاده از دو خروجی اگزوز نیز زیبایی خاصی به این قسمت بخشیده است. در کل طراحی نمای خارجی IS250 زیبا و اسپرت است که در کیت F Sport آن این حس و حال بیش تر احساس می شود.

کابین این خودرو نیز در مقایسه با نسل های گذشته تحولاتی را تجربه کرده است و با اضافه شدن ابعاد خودرو فضای بیش تری درون کابین احساس می شود. لکسوس برای این مدل هم مطابق انتظارات از بهترین متریال چرم و چوب و پلاستیک برای طراحی هرچه لوکس تر کابین استفاده کرده و در کنار آپشن های فراوان محیطی زیبا و هیجان انگیز را فراهم کرده است.

لکسوس IS250 از تجهیزات ایمنی استانداردی مانند سیستم های ترمز و پایداری، 10 عدد کیسه هوا در قالب کیسه هوای پرده ای، زانویی، جلو و عقب و سیستم هشدار برخورد بهره می برد.

از تجهیزات رفاهی به کاررفته در این خودرو نیز می توان به اختصار به سیستم هوشمند استارت و ورود به خودرو، سیستم تهویه مطبوع جداگانه برای سرنشینان جلو، آینه های الکتروکرومیک، صندلی برقی با قابلیت تنظیم و حافظه در 8 حالت یا 10 حالت به صورت سفارشی، سقف پانوراما، سیستم صوتی پریمیوم سوراند با ورودی USB و iPod و 8 بلندگو، صفحه نمایش 7 اینچی و نمایش گر برای سرنشینان عقب اشاره کرد.

تعیینات فنی

لکسوس برای این خودرو از یک موتور 6 سیلندر تنفس طبیعی 2.5 لیتری استفاده کرده است که توان تولید حداکثر 208 اسب بخار قدرت در دور موتور 6400 و 249 نیوتن متر گشتاور در دور موتور 4800 را دارد و می تواند به کمک یک جعبه دنده 6 سرعتی اتوماتیک این خودروی 1600 کیلوگرمی را در 8 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند که برای خودرویی در این کلاس عدد متوسطی محسوب می شود. همچنین لازم به ذکر است که در این خودرو مصرف سوخت به صورت ترکیبی در حدود 9.8 لیتر است.

پریها: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

آریا بلاگ: آریا بلاگ، آخرین اخبار و رویدادهای ایران و جهان

منبع: دیوار
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 686

به "کامپکت جوان پسند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کامپکت جوان پسند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید