کورمک مک کارتی درگذشت

به گزارش پرسینا بلاگ، کورمک مک کارتی نویسنده آمریکایی که نگارش رمان هایی، چون جایی برای پیرمرد ها نیست، جاده و نصف النهار خون را در کارنامه داشت در سن 89 سالگی درگذشت.

کورمک مک کارتی درگذشت

به گزارش ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر، کورمک مک کارتی یکی از بزرگترین رمان نویسان آمریکا محسوب می شد که با رمان جاده پیروز به کسب جایزه معتبر پولیتزر شد و رمان مهیجش با عنوان جایی برای پیرمرد ها نیست دستمایه ساخت فیلمی سینمایی با همین نام از برادران کوئن در سال 2007 بود که برنده اسکار برترین فیلم، بازیگر نقش مکمل مرد، کارگردانی و فیلمنامه اقتباسی شد.

ناشر آثار این نویسنده اعلام نمود که او به دلایل طبیعی در خانه اش در سانتافه نیومکزیکو از جهان رفته است. مک کارتی به خاطر نثر واضح، نگاهی آینده نگر به انسانیت و رویکرد سازش ناپذیر به مرگ و خشونت، به عنوان یکی از نویسندگان برجسته آمریکایی در زمان خود شناخته می شد.

مک کارتی بعلاوه برای خلق سه گانه مرز شامل رمان های همه اسب های زیبا در سال 1992، گذرگاه در سال 1994 و شهر های دشت در سال 1998 و تراژدی پساآخرالزمانی اش جاده که در سال 2006 منتشر شد، معروفیت داشت.

رمان همه اسب های زیبا در سال 2000 در فیلمی به کارگردانی بیلی باب تورنتون و با بازی مت دیمون و پنه لوپه کروز اقتباس شد و فیلم اقتباسی جاده هم در سال 2009 با بازی ویگو مورتنسن به نمایش عایدی. سومین رمان او با نام فرزند خدا که در سال 1973 نوشته بود نیز در سال 2013 به وسیله جیمز فرانکو و با بازی تیم بلیک نلسون مورد اقتباس سینمایی نهاده شد.

فیلم سینمایی مشاور (2013)، به کارگردانی ریدلی اسکات و با بازی پنه لوپه کروز، مایکل فاسبندر، خاویر باردم و کامرون دیاز، اولین فیلمنامه اصلی مک کارتی را برای پرده بزرگ نمایش رقم زد. او بعلاوه نمایشنامه خود را با نام غروب محدود برای یک تله فیلم شبکه HBO در سال 2011 با بازی تامی لی جونز و ساموئل ال جکسون اقتباس کرد.

او در سال 2007 جایزه پولیتزر ادبیات داستانی را برای رمان جاده دریافت کرد، کتابی پر از هیجان درباره سفر یک پدر و پسر در جهانیی متروک.

این نویسنده در شش دهه نخست زندگی اش چندان شناخته شده نبود، اما تحلیل هایی که در آنالیز داستانی از او با عنوان همه اسب های زیبا (نخستین داستان از سه گانه مرز) در سال 1992 نوشته شد، به کل سرنوشت آثار او را تغییر داد و بعد ها کتاب های جایی برای پیرمرد ها نیست و جاده او نیز همین سرنوشت را پیدا کردند.

منبع: فرارو
انتشار: 26 خرداد 1402 بروزرسانی: 26 خرداد 1402 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 8260

به "کورمک مک کارتی درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کورمک مک کارتی درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید