300 هزار ایرانی با درآمد بالای یک میلیارد ، 150 هزار میلیاردر ایرانی مالیات نمی دهند

به گزارش پرسینا بلاگ، رئیس سازمان امور مالیاتی از وجود 300 هزار ایرانی با درآمد بیش از یک میلیارد تومان در سال گذشته خبر داد که بیش از نیمی از این میلیاردرها پرونده مالیاتی ندارند.

300 هزار ایرانی با درآمد بالای یک میلیارد ، 150 هزار میلیاردر ایرانی مالیات نمی دهند

به گزارش خبرگزاری تسنیم، امیدعلی پارسا در مصاحبه با رادیو با اشاره به ناچیز بودن درآمد مالیاتی از اشخاص حقیقی و حقوقی گفت: طبق آمار سازمان برنامه و بودجه بالای 60 تا 70 هزار پروژه نیمه کاره در کشور هست و دولت برای تکمیل این پروژه ها، توسعه آبادانی، ارائه خدمات مناسب، ایجاد رفاه عمومی، اشتغال و موارد دیگر نیاز به منابع دارد. متاسفانه منابعی که از محل وصول مالیات به دولت می رسد بسیار کم و دلیل آن معافیت ها، فرارها و تعداد کم پایه های مالیاتی است.

وی با تاکید بر لزوم مبارزه جدی با پدیده فرار مالیاتی و تجدید نظر در پایه و معافیت های مالیاتی اضافه کرد: اعلام خبری مبنی بر اینکه نیمی از میلیاردرهای ایران مالیات نمی دهند، دیگر برآورد و تخمین نیست بلکه یک حقیقت مسلم است. بانک مرکزی و سیستم بانکی تراکنش های تمامی مودیان را در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار می دهد اما تمرکز سازمان در حال حاضر بر گردش مالی بالای پنج میلیارد تومان یا درآمد مشمول مالیات از یک میلیارد تومان به بالا معطوف شده است.

رئیس دستگاه مالیاتی گفت: غیر از سازمان مالیاتی هر دستگاهی اعم از شهرداری ها، ثبت اسناد و املاک، ثبت احوال، راه و شهرسازی و... هر اطلاعاتی درباره اشخاص دارند باید بدون شک، تاخیر و تعلل در اختیار این سازمان قرار دهند. آمار دریافتی مربوط به سال گذشته از سیستم بانکی نشان می دهد 300 هزار نفر بیش از یک میلیارد تومان درآمد مشمول مالیات دارند اما 52 درصد این میلیاردرها به هیچ وجه پرونده مالیاتی ندارند.

پارسایی اضافه کرد: اکنون سازمان مالیاتی با این ریزداده هایی که در اختیار دارد فرآیند شناسایی و وصول مالیات از میلیاردرهای دارای فرار مالیاتی و بدون پرونده مالیاتی را به شدت آغاز کرده است. ثروتمندان باید به اندازه سهم خود از جامعه و درآمدهایی که وصول می کنند و مصرف دارند، حقوق حقه مردم را به معنای واقعی پرداخت کنند.

پریها: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

آریا بلاگ: آریا بلاگ، آخرین اخبار و رویدادهای ایران و جهان

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2230

به "300 هزار ایرانی با درآمد بالای یک میلیارد ، 150 هزار میلیاردر ایرانی مالیات نمی دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "300 هزار ایرانی با درآمد بالای یک میلیارد ، 150 هزار میلیاردر ایرانی مالیات نمی دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید