81 درصد وقوع سرقت خودرو در آذربایجان شرقی مربوط به پراید است

به گزارش پرسینا بلاگ، فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی با بیان این که طی چهار ماه گذشته، 42 درصد کشفیات مواد مخدر در استان افزایش یافته است، گفت: طی چهار ماه اخیر یک هزار و 227 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر کشف شده است. پرونده تشکیلی در رابطه با کشف مواد مخدر، شش درصد و دستگیری توزیع کننده و خرده فروش نیز 12 درصد در استان افزایش یافته است.

81 درصد وقوع سرقت خودرو در آذربایجان شرقی مربوط به پراید است

به گزارش خبرنگاران، سردار حسین عبدی در جمع خبرنگاران با اشاره به گستردگی حوزه ماموریتی پلیس در عرصه خدمت رسانی، گفت: طبق آمار سال گذشته، هشت هزار و 900 مورد خدمت توسط دستگاه های دولتی به طور روزانه ارائه شده که یک هزار و 600 مورد آن در حوزه پلیس بوده است.

وی اضافه کرد: با توجه به حجم گسترده خدمات پلیس، انتظارات مردم نیز از پلیس بسیار بالا بوده البته خدمتگزاری به مردم برای پلیس افتخارآمیز است.

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی یادآور شد: نرخ وقوع جرایم در آذربایجان شرقی پایین تر از نرخ کشوری است، بنابراین در جایی که وقوع جرم پایین باشد، آن جامعه، جامعه امنی محسوب می گردد.

وی با اشاره به نقش خبرنگاران در اطلاع رسانی و موفقیت پلیس، گفت: خبرنگاران به عنوان عنصر حیاتی برای اطلاع رسانی، بسیار حیاتی هستند، ارتقای آرامش در جامعه نشان از کار درست پلیس در جامعه است.

وی با بیان این که پلیس همیشه دلسوز مردم بوده است، گفت: توانایی کشف جرم توسط پلیس در کشور بسیار بالا بوده و مردم همیشه به پلیس اعتماد دارند و احتیاجمندی های خود را به 110 اعلام می نمایند، معتقدم اعتماد مردم مهم ترین سرمایه پلیس است.

سردار عبدی با بیان این که خبرنگاران همیشه یاران صدیق و امانتدار خوبی برای پلیس بوده اند، گفت: پلیس با خبرنگاران تعامل بسیار خوبی دارد ولی در حوزه اجتماعی باید تعامل زیادی داشته باشیم.

وی با تاکید براین که سرقت از جمله موضوعاتی بوده که جامعه را ناامن می نماید، گفت: طی چهار ماه گذشته، سرقت های مهم مانند سرقت از منزل، خودرو و مغازه چهار درصد رشد داشته است. همچنین در سرقت خرد مانند سرقت دوچرخه و لوازم داخل خودرو، 24 درصد رشد داشته ایم که مجموع این سرقت ها در استان 17 درصد رشد یافته ولی تاکنون 86 درصد آن ها توسط پلیس کشف شده است.

وی ادامه داد: وجود معتادین متجاهر در سطح استان ازعمده علل افزایش سرقت های خرد است که باید اقدامت جدی تری برای آن انجام گردد، در این رابطه با 24 دستگاه ذی ربط استان، برای جمع آوری معتادان متجاهر از استان هماهنگ شده ایم.

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی با بیان این که بخش قابل توجهی از سرقت ها مربوط به سیم برق مسی است، گفت: پلیس برای کاهش سرقت سیم کابل به دنبال جایگزین کردن سیم های برق خودنگهدار است، سیم برق خودنگهدار جایگزین مناسبی برای توسعه شبکه برق و جلوگیری از سرقت است.

وی از دستگیری 113 باند از سارقین طی چهار ماه اخیر در استان اطلاع داد و گفت: بیشتر این سارقین غیر بومی و از استان های دیگر به استان وارد شدند، 48 درصد از سرقت ها در استان مربوط به خودرو، پلاک خودرو لوازم داخل یا قطعات خودرو است، توصیه می گردد شهروندان برای کاهش سرقت، خودروی خود را در جای ایمن نگهداری نمایند.

وی با بیان این که 81 درصد وقوع سرقت خودرو مربوط به پراید است، گفت: توصیه می کنیم شهروندان خودروی خود را در معابر یا مکان های تاریک قرار ندهند و خودرو را به وسایل ایمنی تجهیز نمایند. چ

سردار عبدی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به کلاهبرداری فرد جاعلی با استفاده از یک عکس و چاپ پنج کارت ملی، گفت: این فرد با جعل کارت ملی توانسته 30میلیارد تومان پول از حساب بانکی افراد متعدد برداشت کند که اکنون با فعالیت و کوشش پلیس دستگیر شده است.

وی با اشاره به نقش نگهبان محلات در کاهش سرقت، گفت: نگهبان محله از گذشته در محلات حضور داشت و در ارتقای امنیت محلات موثر بود ، ولی اکنون این موضوع بسیار کم رنگ شده است، می توان برای کاهش میزان سرقت از نگهبان محلات استفاده کرد.

وی با بیان این که آذربایجان شرقی بعد از چهار استان یکی از کم وقوع ترین استان ها در حوزه سرقت است، گفت: آذربایجان شرقی دارای رتبه 27کشوری در حوزه سرقت است.

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی با اشاره به فعالیت های پیشگیرانه پلیس فتا در راستای کاهش جرایم، گفت: بیشترین فعالیت پلیس فتا در حوزه پیشگیری بوده، اخیرا برداشت های غیرمجاز اینترنتی در استان افزایش یافته است که احتیاج به انجام اقدامات پیشگیرانه از سوی پلیس فتا برای مبارزه با این سرقت ها است، البته تاکنون 99 درصد جرایم سایبری در استان کشف شده است.

وی با بیان این که طی چهار ماه گذشته هشت باند در حوزه مواد مخدر در استان دستگیر شدند، گفت: آلودگی استان در حوزه مواد مخدر نسبت به آلودگی کشوری، بسیار پایین است.

وی به ثبت 616 هزار و 665 تماس مردمی با پلیس 110 در استان طی چهار ماه اخیر اشاره نمود و گفت: میزان تماس های دریافتی پلیس از سوی مردم، 28 درصد افزایش یافته است، همچنین طی چهار ماه گذشته انتقاد از پلیس در سامانه 197 حدود3.4 درصد کاهش یافته است.

سردار عبدی با بیان این که سال 97 به نسبت خود استان، آذربایجان شرقی بیشترین تلفات را در حوادث جاده ای و رانندگی داشته است، گفت: طی چهار ماه گذشته میزان متوفیان در تصادفات جاده ای استان، 9 درصد افزایش یافته است. عدم توجه به جلو و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه، تخطی از سرعت مطمئنه، از عمده ترین علل تصادفات بوده است.

وی با بیان این که استفاده از کلاه ایمنی جان افراد را بیش از 70 درصد حفظ می نماید، گفت: ضریب استفاده از کلاه ایمنی توسط موتورسیکلت سواران، بسیار پایین است.

صابر عباس زاده، رئیس پلیس آگاهی نیز در این نشست با اشاره به راه اندازی سامانه نما، گفت: این سامانه برای شناسایی اشیای مسروقه افراد راه اندازی شده است، مردم می توانند برای شناسایی اشیای مسروقه خود به این سایت مراجعه نمایند.

پریها: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

آریا بلاگ: آریا بلاگ، آخرین اخبار و رویدادهای ایران و جهان

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1042

به "81 درصد وقوع سرقت خودرو در آذربایجان شرقی مربوط به پراید است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "81 درصد وقوع سرقت خودرو در آذربایجان شرقی مربوط به پراید است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید