33 داروی زیستی تا دو سال آینده به سبد دارو های تولیدی کشور اضافه می گردد

به گزارش پرسینا بلاگ، دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی با تاکید بر اینکه دارو های زیستی ایران با کیفیت بالایی فراوری می گردد، گفت: در آینده ای نزدیک، 33 داروی مهم زیستی در کشور به فراوری می رسد.

33 داروی زیستی تا دو سال آینده به سبد دارو های تولیدی کشور اضافه می گردد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بر اساس گزارش های موجود در کشور، دانش بنیان ها سهم قابل توجهی از سبد فراوری دارو های زیستی را به خود اختصاص داده اند. در این گزارش ها آمده است که از بازار 5/4 میلیارد دلاری دارو در ایران، سهم دانش بنیان ها 70 درصد است.

طبق برآورد ها 97 درصد اقلام دارویی مصرف شده فراوری داخل است و 67 درصد از ماده موثره دارویی (APIs) مورد استفاده برای فراوری دارو ها در داخل کشور فراوری شده است.

این اعداد و ارقام حاصل کوشش جوانان و متخصصانی است که دغدغه تامین سلامت جسمی و روانی جامعه را دارند. جوانانی که پای تعهد خود ماندند تا ایرانی خودکفا و توانمند بسازند. این کوشش ها زمانی به نتیجه مطلوب می رسد که حمایت های دولتی نیز تکمله آن باشد.

ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم بر همین مبنا با حمایت از جوانان و ایده های خلاق آن ها در شرکت های دانش بنیان، کوشش نموده است تا ریل حرکت این قطار فناورانه در کشور را روان تر کند.

ما در صددیم تا به تدریج دارو های وارداتی را خودمان فراوری کنیم. از دو سال قبل که تحریم ها به وجود آمد علاوه بر شتاب در فراوری دارو های زیستی، سایر دارو ها را هم مدنظر قرار دادیم.

مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان این نکته، می گوید: به صورت کلی می توان گفت که 140 داروی زیستی در دنیا وجود دارد که ما پیروز شدیم از دوسال گذشته تا به امروز 22 دارو را در کشور فراوری کنیم.

به گفته کارشناسان در شرایط فعلی فراوری همه دارو های زیستی در کشور صرفه مالی ندارد و ناچار به واردات بعضی از این دارو ها هستیم؛ اما بازیگران این عرصه در کوشش هستند تا با فراوری دارو هایی که امکان فراوری آن ها در کشور وجود دارد، احتیاج های داخلی را تامین نمایند.

بر همین مبنا نیز مقرر شده است که با یاری شرکت های دانش بنیان، 30 داروی دیگر تا دو سال آینده به سبد دارو های فراوریی داخل کشور افزوده گردد. اتفاقی که می تواند نویدی خوش برای بیماران باشد. دارو هایی که از صفر تا صد آن توسط جوانان داخلی به فراوری خواهد رسید.

بنا به گفته قانعی تا دو سال دیگر فراوری دارو از 97 درصد کنونی به 99درصد می رسد که این اتفاق به هم کاری و هم افزایی همه بازیگران این عرصه احتیاج دارد.

پریها: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

آریا بلاگ: آریا بلاگ، آخرین اخبار و رویدادهای ایران و جهان

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2779

به "33 داروی زیستی تا دو سال آینده به سبد دارو های تولیدی کشور اضافه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "33 داروی زیستی تا دو سال آینده به سبد دارو های تولیدی کشور اضافه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید